2011. augusztus 29., hétfő

Lengőnyereg rugó házi barkács módra.



Az FX bőr ülése már készen van, most már csak rugózást kell készítenem hozzá.


A lomjaim közt találtam két darab, igen viseltes teleszkóp rugót...

Amiket, ismét csak Szábbész pajtásnak köszönhetek.

























Ezeket propán gázperzselő segítségével méretre kovácsoltam.

Aztán készítettem hozzá felfogatást,
amivel majd az ülést, a vázhoz rögzíthetem.























Az első ilyen lengőnyereg rugó, amit régen készítettem,
eltört motorozás közben.



Több hozzáértő ismerősöm is azt mondta hogy azért mert hegesztve van.




























Nem hittem nekik, és addig próbálkoztam vele míg rá nem jöttem,
hogy nem szabad fixen lefogatni a rugó végeit.

( Azóta már több éve motorozok hegesztett rugós nyeregben! )























Tehát lötyögnie kell a rugóknak, mert különben nem tud változni az íve.


























A boltokban kapható hasonló rugók nagyon drágák és könnyen eltörhetnek.

Pedig nincs hegesztve.

Ha fel lazítom őket akkor meg elforognak menet közben.
























Elkészült az ülésem, már csak le kell festenem a rugót feketére.

Csak semmi csicsa... old school, az old school !









2 megjegyzés:

Szábbész írta...

Felénk, falun ezt "óckul"-nak hívják.

The Maugli Garage írta...

Na majd holnap délben láthatsz valódi óckúlt, apám!