2011. október 13., csütörtök

FXSTB váltóm.

Mivel a harley váltókért elkérnek egy közép-kategóriás autó árát,
ezért elhatároztam hogy nem veszek.
Inkább csinálok egyet magamnak. 



















Nemrég sikerült vennem egy, közel 50 éves URAL váltót.






















Ami 4 sebességes, berugós, száraz kuplungos....
Igazi harley váltó alapanyag!





















Véleményem szerint, ha egy oldalkocsis, 650-es uralt, 120km/h-val tud vinni
a 20 cm-es hóban,
akkor egy 1450ccm-s harley bobber-t is simán el tud majd vinni a nyári, forró aszfalton.





















Terveim szerint, bogárhátú wolksvagen kuplungot teszek majd rá,
némi átalakítással.





















Reményeim szerint, egy igazi Shovel replika lesz belőle!

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

És milyen lenne egy keresztben beépített HD V2 blokk Ural váltóval kardánhajtással? Ütős kis gép lenne :d

The Maugli Garage írta...

Kedves Névtelen!
Az ilyen "sóh bájkokat" meghagyom a chopper építőknek!
Amúgysem szeretném ha az "orange county choppers" állandóan nyaggatna egy autógrammért ;-)

Bence írta...

Értem. Azt hittem hogy valami hasonló elrendezést képzeltél el.
Ez is Ural váltóval van de a blokk az teljesen egyedi.

http://totalbike.hu/technika/v2_pannonia/

Bence ("névtelen")

The Maugli Garage írta...

Kösz Bence a linket!
Eddig még nem olvastam ezt a cikket, sőt ...semilyen cikket sem olvastam még erről a bringáról!!
Háát, le a csákóóval az építő előtt!! Van a gépbe kézimunka rendesen. Én csak a "frisco" stílust követem, ami szerintem olcsóbb/könnyebb mint egyedit/meghökkentőt alkotni.
Neked van valamilyen bringád??

Bence írta...

Igen faragok már egy ideje egy Izs-t. A váz átalakított, első futóművet pár napja faragtam bele. Mindig amikor kedvem van foglalkozok vele egy kicsit. Nincs határidőm. Egyszer úgyis elkészül.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296854_285591421464538_100000410486983_1080861_1056906580_n.jpg

The Maugli Garage írta...

Bence:
Ütős gép lesz belőle, ha kész lesz! Nagyon egyedi a hátúlja!
Gondolom van még hozzá pár cuccod, ami nem szerepel a képen...
A "kedv"-hez visszatérve, nekem is sokszor elmegy a kedvem az egésztől.
De, azért csinálom ezt a blogot, hogy legyen valami, ami ösztönöz és hajt.
Na, ..meg persze a rock & roll!

Bence írta...

Van pár cuccom amit még r kell faragni. MÉH telepről pár hónapja hoztunk 120 kilónyi "valamiremégjó" cuccot. Épp ma akadt a kezembe egy lengőnyereg igaz biciglié így ki kell szélesíteni meg átalakítani "csepel-elvűre" ami húzza és nem nyomja a rúgót. Így az ülés csak egy ponton van felfogatva a hátulja meg lebeg.

The Maugli Garage írta...

Bence:
Én is sok mindent a MÉH-ből "bütykölök". Sokszor jobb és egyedibb cuccokat lehet össze hozni belőlük, mint amit a katalógusokból venne az ember.
Nem beszélve arról, hogy így hamarabb is elkészül a bringa!!
Mert szerintem minden jármű azért van, hogy minél többet/többször hasznája az ember... nem pedig azért hogy csillogjon és mutogassák.
Mikor kezdted építeni az IZS-t?
Helyileg hol, melyik városban?

Bence írta...

Még nincs egy éve hogy nálam van. A vázat nem én csináltam ilyenre. Azóta cseréltem az első futóművet yamahára. A két kerék a teleszkópszár és egy tank 6000 volt, a tankot meg elcseréltem villahídra ami nem volt jó, így tovább cseréltem egy másikra ami már passzolt bele. Bőrzén vettem egy lámpát előre, csepptankot, robogógyújtást a 6Vos ruszki helyett vateráról. Próbálom úgy csinálni hogy minél inkább finanszírozza önmagát. Már rászántam magam hogy az iskolai műhelyben összemaszekolom a dolgokat amit itthon nem tudok és akkor az megint egy ugrás lesz. Amúgy Harsányban lakok.

The Maugli Garage írta...

Bence:
Akkor, gondolom máshogy tervezed a hátulját, ugye?
Csináld merevre mint ahogyan az enyém van. Én, először lengővillásra csináltam, két, krómozott rugóstaggal. De csak azért mert a haverok lebeszéltek a merev vázról. Idén tavasszal mégis átalakítottam merevre, és azóta sem bántam meg.
Tervezünk a haverokkal, nyáron egy nyéki-tavi, fürdőzős/sátorozós/csajozós/motorozós bulit. Ha addig elkészűl a vasad jöhetnél te is! A cél az hogy jó sok motoros legyen!
Nna, meg rock&roll!

Bence írta...

A hátulja az így nekem tetszik csak egy kicsit akarom megváltoztatni mert van egy megoldás rajta amit műszakilag nem érzek egész biztosnak. Műszakilag esélyes hogy elkészül a gép de a papírjai lesznek igazából a nehézségek. Az a buli jó ötlet,köszi ameghívást. Úgyis van kb 10 liter pálesz és el kéne fogynia :D