2011. november 21., hétfő

TC88 olajszűrő

Csak halkan jegyzem meg hogy a "nagy legenda" fejlesztő mérnökei
ismét nagy baromságot alkottak...


















Tudni illik az olajszűrőt olyan messze helyezték el az olajpumpától,
amilyen messze csak lehet.
Ezáltal az ülés alatti olajtartályból bemegy
a blokkba az olaj, egyenesen az olajpumpába, ahonnan rögtön szét ágazik
az összes olajozandó, forgó alkatrészhez, majd végül átmegy a szűrőn (de minek?!).
Addigra már minden alkatrész, köztük a pumpa is, tele rakódik kosszal, forgáccsal. 
(Szerintem ezért van olyan sok harley besülve vagy kiégve!)


















A gyári olajszűrő túl drága (6.000.Ft), a mérete pedig túl kicsi.
Így hát elhatároztam hogy ebből a pénzből két olcsóbb és nagyobb
olajszűrőt szerelek bele.





















Először is a gyári szűrő helyét kivéstem egy itthon talált, használt,
Honda VF 750-es méretére.
Az alu öntvény falvastagsága vetekszik egy banki trezor falvastagságával,
így nem féltem attól hogy kilyukadhat. 



















Szerencsére ezen a ponton 26 mm vastag a harley,
és nekem pedig csak 6 mm mélyen kellett kivésnem.
Ez a "26 mm" egy léghűtéses motornál elég bizarr!  ;-)




















A vésés nyomait egy 34.000.-es fordulat számú, flexibilis, kézi köszörűvel
eldolgoztam.










































A köszörűt egy házilag barkácsolt lábkapcsolóval működtettem.




















Elkészűlt a mű!
Pontosan illeszkedik minden, és mostmár 1 dl olajjal több fér bele.
A szűrő ára pedig csak 2.000.Ft.
Még akkor is olcsóbb a gyárinál, ha kettőt veszek belőle,
és a másikat az olajtartály alá helyezem.
Úgy legalább tiszta olaj fog befolyni a blokkba..

Nincsenek megjegyzések: