2014. július 18., péntek

Shovelhead clutch for 5 speed transmission.

Mivel, én egy "Old School" stílusú motort építek,
nagyon szeretném ha sok részletében hasonlítana
a 60-as, 70-es évek Harley Davidson-jaira.




Sajnos a 2005-ös, 5 sebességes, 
Touring váltó egyáltalán nem hasonlít 
a Shovelhead váltókra.
Ezért átalakítom, hogy legalább külsőleg 
olyan "egyszerű" legyen.  




Kezdetnek, már régebben lefaragtam a felesleges 
részeit a váltómnak.
Aztán szereztem egy berúgó kittet hozzá.



Majd szereztem egy Shovelhead kuplungot,
illetve primer hajtást.




Ekkor egy kis problémába ütköztem.
A Shovel kuplungagy nem jó az 5-ös váltó tengelyére.



Ez az eredeti, Touring kuplungagyam,
ebből kell készítenem egy 50 éves, Shovelhead kuplungagyat. 





Katalógusokat lapozgatva, láttam hogy nagyon ritka az ilyen alkatrész,
és ha van is akkor nagyon drága.
Ezért döntöttem úgy, hogy csinálok egyet. 
Óvatosan levágtam az alumínium részét,
ami a szemétbe megy....



...Aztán, esztergáltam egy acél külső részt hozzá,
amit rámelegítettem a középső, bordás részre,
és ellentétes irányból, két hernyócsavarral rögzítettem azt.




Még nincs befejezve, csinálnom kell hozzá 10 db tőcsavart,
és a méreteit az egyedi méretű csapágyhoz kell igazítani.



Nagyjából így fog kinézni, 
legalábbis szeretném ha ilyen lenne.
Így néz ki a Shovelhead, 
4 sebességes váltónak a kuplungagya :





Ez pedig az én Shovelhead kuplungom,
ehhez készül az új agy : 






Ez lesz a berúgókarja az egyedi váltómnak,
ami egy 50 éves Shovelhead-ról származik :




Így néz ki a motoromnak a gyári kuplungja, 
és ezt szeretném lecserélni : 



Valami ilyesmit akarok csinálni belőle.
Remélem sikerülni fog!!


Nincsenek megjegyzések: